DSLR ve Ultra geniş açı kullanımı

Fotoğrafta yeni olanlar genellikle kit lens dediğimiz standart objektif kullanarak fotoğraf çekmeye başlarlar. Fakat bir süre sonra istedikleri fotoğrafları çekemediklerini düşünerek tele objektif satın alırlar. Daha sonraları bazıları istediklerinin bu olmadığını, daha geniş bir açıya ihtiyaç duyduklarını düşünerek geniş açıya geçmeye karar verirler. Geniş açının tadını alanlar daha da geniş açı için arayışa geçerler. Ya da uyduruyorum, bana o şekilde olmuştu…

Ultra geniş açı arayışında olanların, APS-C (1) sensörlü makineleri için en sık başvurudukları çözüm bir Sigma 10-20mm (2) almaktır. Diğer çözümler ise aşağıdaki gibi uzayıp gidiyor; hem kalite hem de aralık olarak oldukça fazla modelin olduğu bu bölge de seçim yapmak genellikle zor oluyor.

Bunların dışında kullanılabilecek değişik alternatifler de mevcut, ayrıca balıkgözü objektifleri de bu sınıfın dışında bıraktım. Söylediğim gibi bu aralıkta çekim yapanların; yani 35mm ye denk gelen odak uzaklığı 18mm ve daha altında isteyenlerin genellikle tercih ettiği objektif Sigma 10-20mm.

Burada Sigma 10-20mm nin nasıl kullanılacağından bahsetmeye çalışsam da genelde ultra geniş açı sınıfında olan tüm objektifler aynı kriterlere uyularak kullanıldığında iyi sonuçlar verecektir.

Sigma 10-20mm nin standartların dışında kendine has bir distorsiyonu var ve bunu düzeltmek çok güç. Bazıları için bu bir güzellik ve tercih meselesi iken, bazıları için istenmeyen bir özellik ve bir kusur olarak görülüyor. Ben bu distorsiyonu seviyorum ve aynı aralıktaki diğer objektiflere göre Sigma 10-20mm’yi tercih etme nedenlerimden birisi. Fakat eğer ultra geniş açı profesyonel amaçla kullanılacaksa bu objektiften uzak durmak daha akıllıca olacaktır.

Eğer mutlaka en geniş açıda (10mm ye ayarlı iken, yani aslında ~15mm) çekim yapmak durumundaysanız özellikle çok açık diyafram kullanmamalısınız. f/8 e kadar olan diyaframlarda kenar ve köşelerde belirgin bir netlik kaybı yaşarsınız. Bu yüzden f değerini minimum f/5.6 hatta f/8 olarak ayarlamalısınız. Işığın az olduğu durumlarda gerekirse ISO değerini artırın; fakat diyaframı kısmayın. f/5.6 ve f/11 arası değerler kenar ve köşelerde alabileceğiniz en keskin görüntüyü verecektir. f/8 en ideal değerdir.

Sigma 10-20mm ye has olarak distorsiyonun en az olduğu odak uzaklığı 12mm’dir. Eğer distorsiyon ile ilgili şikayetleriniz varsa daha düşük odak uzaklığında çekim yapmayın.

Mutlaka bir ilgi noktanız olsun ve ilgi noktasını (ya da modelinizi) kenarlara bitiştirmeyin. Bence en güzel teknik altın noktaları kullanarak ilgi noktasını yerleştirmek ve kenarlarda boşluk bırakmaktır, sonradan kırma yapmak durumunda kalsanız bile bu şekilde çok az kaybınız olacaktır. Yukarıdaki fotoğrafta mavi ile belirtilen alanlar (daha fazla da boşluk bırakılabilir ama bu modele yada objeye ne kadar yakınlaştığınıza bağlı). Eğer kenarlara bitiştirirseniz kötü bir distorsiyon oluşacak ve kırpma da yapamayacaksınız.

Bir başka husus ise UV filtre kullanımıdır. Bana kalırsa dikkatli kullanıcılar UV filtre kullanmamalı, fakat kullanmak zorunda hissediyorsanız veya biraz dikkatsizseniz, makinayı kullandığınız bölgeler objektife zarar verecek durumda ise o zaman da paraya kıyıp en kaliteli UV filtreyi almak zorundasınız. Yoksa fotoğraf kalitesinden ödün vermek durumunda kalacaksınız. B+W veya Heliopan markaları kullanmanız, mümkün mertebe kaliteden ödün vermemenizi sağlar.

Ultra geniş açı kullanırken oluşan başka bir sıkıntı ise kadraja istenmeyen çok sayıda objenin girmesidir. Bu temelde kullanıcı tecrübesi ile çözülecek bir problem. Fakat başlarda söylenebilecek birşey olarak saklama yöntemini önerebilirim. Saklama (gizleme) yöntemi “bulunduğumuz konumu az çok değiştirerek ilgi dağıtan, istenmeyen objelerin daha genel veya dikkat dağıtmayan objelerin arkasında kalarak görünmesini engellemek” olarak ifade edilebilir. Eğer bu imkan yoksa, çekim sonrasında klonlama yöntemi ile istenmeyen objeler silinebilir ya da kenarlara yakın ise kırpılabilir. (Belgesel fotoğraflarda çekim sonrası işlemlerden mümkün mertebe kaçınılmalıdır. Ne de olsa amaç belgelemek.)

Sigma 10-20mm ye ait teknik ve detaylı incelemeleri görmek isteyenler için;

Ultra geniş açı için başka bir tercih ise fisheye (4) objektif kullanmaktır. Uzun bir süre bu şekilde çekim yaptım ve kullandığım objektif Nikon 10.5mm f/2.8 di, kendisini halen severek kullanıyorum. Bu şekilde çalışacaklar için hem bazı avantajlar hem de dezavantajlar sözkonusu olabilir.

Nikon 10.5mm f/2.8 (bhphotovideo.com‘da ~$680) ile çekim yaparken en büyük avantajınız, netleme mesafesinin Sigma 10-20mm ye göre 10cm daha kısa olması ve diyaframın f/2.8 olması.  Bu size DOF (5) kontorlü için ekstra kazanım sağlıyor. Fakat görüntüde fazlaca oluşan barrel distortion (dışbükey bozulma) istenmeyebilir ve düzeltilmesi gerekebilir.

Fisheye objektiflerin karakteristiği olan dışbükey bozulma ya da fıçı bükümlmesini düzelmek için Photoshop ve Aperture kullananların ilgileneceği çok güzel ve hızlı bir eklenti mevcut: Fisheye-Hemi Plug-In. Bu eklentiyi kullanarak fisheye ile çekilmiş fotoğrafları, tek tıklamayla rectilinear (düz hatlı, Sigma 10-20mm deki gibi) fotoğraflara dönüştürebiliyoruz. Detaylı bilgi, örnek fotoğraflar veya satın almak ($30 fiyatla satılıyor.) için üreticisi olan imagetrendsinc.com sayfalarına bakabilirsiniz.

Nikon 10.5mm f/2.8 ‘in minimum netleme mesafesi 14cm olarak verimiş, fakat bu mesafe algılayıcı yüzeye olanmesafenin ölçüsü. Yani aslında bu mesafeden lensin kendi uzunluğunu çıkartırsak, nesnelere 3.2cm yaklaşabileceğimiz anlamına gelir. Ayrıca keskinliği neredeyse her yerde ve her diyaframda aynı olan bu lensi gönül rahatlığı ile f/2.8 de kullanabilirsiniz. Nikkor AF 10.5mm f/2.8 için detaylı teknik incelemelerin olduğu siteleri aşağıda bulabilirsiniz;

(1) Kırpma (crop) faktörlü makina da denir. Açıklayalım; APC (Advanced Photo System) Bildiğimiz klasik film ölçüsünü ifade eder, yani bu ibareyi taşıyan DSLR gövdeler 36×24mm boyutunda bir alıcıya sahiptir, ya da daha sık kullanılan terimle Full Frame’dir. Nikon D700, Nikon D3 veya Canon 5D Mark II gibi. APS-C (Advanced Photo System type-C) ise yukarıda bahsedilen ölçüden daha küçük algılayıcılara sahip makinalar için kullanılır. Dolayısıyla APS-C makinalarla kullanılan objektifler üzerinde yazan odak uzaklığından daha dar bir görüş açısı sunarlar. APS-C gövdelerle kullanılan objektiflerin odak uzaklıkları Nikon için 1.5 ve Canon için 1.6 ile çarpılarak bulunur. Yani aslında Nikon D90 ve Sigma 10-20mm kombinasyonunda kullanılan objektif 15-30mm dir. Başka bir ifadeyle “35mm ye denk gelen odak uzaklığı 15-30mm’dir.” Detaylı bilgi için: Krop Faktör ya da Odak Uzaklığı Çarpanı nedir, ne işe yarar, zararı var mıdır?

(2) Bu aralıkta Sigma’nın iki adet modeli var. İlk çıkan ve en çok kullanılan Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM AF ve sonradan çıkan Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM AF. Bu iki lens arasındaki fark; temelde ikincisi daha açık diyaframlı gibi görünse de tüm f değerlerinde kenarlara doğru keskinlik kaybı önceki modelden daha fazla. Tam tersi olarak merkeze doğru ise keskinliğin önceki modele göre arttığı görülmekte. Odak uzaklığı olarak 10-20mm arasındaki tüm değerler kullanılacaksa yeni versiyon olan f/3.5 tercih edilebilir fakat genellikle ultra geniş açı kullanılacaksa eski model tercih edilmelidir.

(3) Tam künyesi Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 EX Aspherical DG HSM AF olan objektif şaşırtıcı bir şekilde Full Frame gövdelerde de kullanılabiliyor  ve bu durumda 12mm olarak kullanıldığında 122° görüş açısına sahip.

(4) Fisheye (Balıkgözü) Objektifler: Ultra geniş görüş açısına sahip, yarım küresel (hemispherical) fotoğraflar oluşturan objektifler. Oluşan görüntüde kenara yaklaşıldıkça düz çizgiler dışbükey eğrilere dönüşür. Bu sınıfta 180° ve hatta 220° görüş açısına sahip olan objektifler vardır. Fisheye objektiflerin iki türü bulunur; (a) Circular Fisheye: Tam bir daire şeklinde yuvarlak görüntü oluşturur. (b) Full-frame fisheye: Görüntü tam kadraja yayılır. Nikkon AF 10.5mm full-frame fisheye türündendir.

(5) DOF (Depth of field): Alan derinliği: Netlenen objenin önünde ve arkasındaki bir alan da netleme sınırları içerisinde kalır. Bu alan netleme mesafesine, diyaframa, odak uzaklığına bağlı olarak değişir. Bu alana net alan derinliği ya da netlik derinliği denir.

Eğer bu yazımı beğendiyseniz ve diğer yazılarımdan haberdar olmak isterseniz RSS ya da Twitter ile takip edebilir veya Facebook Sayfamı beğenebilirsiniz. İletişime geçmek için Facebook'dan mesaj gönderebilirsiniz.

249 Yorum Var

  1. Mustafa Onul | 28 Şubat 2017, 19:00

    Hocam bir kaç gündür takip ediyorum sizleri ve gerçekten sabırla cevap veriyorsunuz insanlara tebrik ederim. Müsaadenizle benimde danışmak istediğim bir konu var. Öncelikle gelin-damat olarak dış çekim fotoğrafları çekiyorum. Nikon D7000 Kullanıyorum lakin lenslerim bana yetmiyor. Bir adet 50 mm ve bir adet 15-135 lensim var. bir tane de geniş açı bir lens edinmek istiyorum. açıkçası çok bir bütçem yok zorlasam 2000 liraya çıkabilirim. istediğim keskin bir görüntü. zoom benim için çok da önemli değil açıkçası. cevabınızı bekliyorum. teşekkür ederim.

  2. Merhaba, Canon 10-22 kullanıcıyım, keskinliği yeterli gelmiyor. İnternette Tokina 11-20 ve Sigma 12-24 II incelemelerinde bulundum ama yeterli bilgiye ulaşamadım. Keskinlik ve hız olarak çok yüksek fiyatlarda olmayan bir lens önerisi verirmisiniz?

    • Ultra geniş açılı objektiflerde keskinlik belli bir miktarın üzerine çıkmaz, özellikle de köşelere doğru yaklaştıkça. Bu yüzden daha kapalı diyaframlar kullanmak gerekir, örneğin f/8 gibi. Bu yazıda işinize yarayacak ipuçları bulabilirsiniz. Daha keskin fotoğraflar çekmek için ipuçlarıYine de keskin bir objektif önerisi isterseniz Tokina 11-16mm fena değildir.

  3. tevfik murat serkan | 23 Ocak 2017, 11:29

    merhabalar, ben sanal tur çekimleri yapmak istiyorum ticari olarak. lens konusunda karar veremedim. sigma 8mm mi yoksa samyang 8mm mi lens almalıyım. uzun vadeli kullanım için. ayrıca 360 panoramik kafa için manfrotto ve ninja üzerinde duruyorum. hangisi daha çok işimi görür bana yardımcı olabilirmisiniz? tabii ki çok para vermek istiyorum ama kısa vadeli kötü bir kullanımda olmasın.

    • En çok kullanılan kafalar genellikle Ninja ürünleri. Objektif o kadar problem değil. Alacağınız objektif çok da önemli değil, piyasadaki fisheye olan objektifler kalite olarak işinizi görürler. İki tip fisheye objektif var, rectangular ve circular. Regtengular olanlarla daha fazla sayıda fotoğraf çekmeniz gerekir, Circular olanlarla işinizi daha çabuk halledersiniz.

  4. Merhaba iyi çalışmalar
    Ben emlak danışmanıyım. Daire resimleri çekerken geniş açı olması şart . Şu anda telefonla resim çekiyorum. Bizim iş için resimler çok önemli ultra geniş mi almam gerekiyor. hangi makineyi tavsiye edersiniz. Detaylı bilgilendirme yaparsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim

    • Adem Bey evet ultra geniş açı sizin için uygun ama belli bir değerden büyük olan açılarda görüntü bozulması olur. Son zamanlarda çok soruluyor sanırım bununla ilgili bir yazı yazmalıyım..

  5. Derviş İlhan | 30 Kasım 2016, 13:34

    Merhaba Hocam kolay gelsin. Cevablarınız için şimdiden tşşk ederim. Sizden fikir almak istiyorum. Geniş açı lens almak istiyorum.Elimde Nikon D7100 var. Bir kaç seçenek var. Tamron 17-50 ve Sigma 17-50. Bunlar geniş açı kategorsine giriyor mu? Beni pek ikna etmedi istediğim etkiyi almayacağımı düşündüm Birde sigma 10-20 ve tokina 11-16 var. Daha çok bu ikisi üzerinde yoğunlaştım. bu 4 lens den hangisi
    makul olur. Veya önerdiğiniz başka geniş açı lens varmı Hocam. Sizden bir tavsiye bekliyorum abi şimdiden çok tşk ederim.

  6. Merhaba,
    Olabildiğince küçük boyutlarda ultrageniş açılı bi makine tavsiye edebilrimisiniz? Amacım video çekmek olsaydı tam olarak istediğim şeu go pro olurdu ama ben onun kaliteli fotoğraf çekenini arıyorum aslında yardımcı olabilirseniz sevinirim.

  7. çok teşekkürler tamron 15-30 u önermemenizin sebebi nedir? bir de tokina 11-20 de f/2.8 i tüm odak aralıklarında kullanabilir miyim örneğin 11mm diyaframı 2.8 getirirken 16-17-18-20mm lerde de diyaframı f/2.8 de kullanabilir miyim?bazı lenslerde bu kullanılmıyor örneğin nikon 16-80 de 16mm f 2.8 kullanılıyor ama 80mm de f4 kullanılabiliyor

  8. Tamron 15-30 vc, tokina 11-16 yine aynı marka tokino 11-20 arasında kararsız kaldım makine croplu olduğu için bir kaç yerde tamron 15-30 köşelerde kararma yapar kullanılmaz demişlerdi siz bu üç lens içerisinden hangisini önerirsiniz croplu makinede kullanımda sorun olmayacağını söylediğiniz için tamron 15-30 uda alabilirim vc özelliğide var ama keskinlik ve uyumlu çalışması açısından üç lens içerisinden hangisini almamı önerirsiniz

    • Tanju Bey kroplu gövde kullanmanız nedeniyle kenarlarda kararma olmaz, bu yanlış bir bilgi öncelikle bunu söyleyeyim, mantık olarak hatalı. Size en uygun objektif Tokina 11-20mm f/2.8 sanırım. Eğer fiyatı pahalı gelirse Tokina 11-16mm f/2.8 de alabilirsiniz, performans olarak benzerdirler.

  9. hocam makinem crop sensörlü nikon d5300 kullanıcısıyım geniş açılı bir objektif almayı düşünüyorum tamron 15-30 f2.8 vc yi almayı düşünüyorum ama fullframe makinelere uyumlu olduğu yazıyor araştırdığım yazılarda croplu makinemde uyumlu olarak kullanabilir miyim alsam

  10. Ne yazikki telefonla cekme sansim yok, cunku cogu zaman ters isik ve yetersiz isik durumlari olusuyor. Su anda 18- 105 lens kullandigim icin, mecburen genis aci alabilmek adina 1 odayi 5-6 dik kare cekiyorum ve sonra bazi programlarla bu fotograflari birlestiriyorum. Acikcasi %80 guzel sonuclar da aliyorum. Ama zaman konusunda buyuk sikinti. Dolayisiyla 10-20 ile istedigim genis ic mekan sonucunu alabilirim diyorsunuz yani?

    • Sadece o değil, Tokina 11-16mm vb. bir çok objektif var, bunlara Ultra Geniş Açılı Objektifler deniyor. Her daim en geniş açıda çekmediğiniz sürece, yani Sigma 10-20mm aldınız diye 10mm de çekim yapmak zorunda değilsiniz, ihtiyacınız olduğu kadar genişleterek çekersiniz. Bir de bakış açınızı yere paralel olacak şekilde ayarlamalısınız, yukarı ya da aşağı doğru eğimli olmamasına dikkat edin. Bkz. DSLR ve Ultra geniş açı kullanımı

  11. Merhaba Hakki Bey.
    Ben gayrimenkul cekimleri yapiyorum. Yeni basladigim icin bu sektore, elimde uygun ekipmanim bulunmamakta. Nikon d7100 kullaniyorum ve ic mekan cekimlerinde tek bir fotografta hemen hemen tum odayi kareye almam gerekiyor ve distorsiyon olmasi cok hos durmuyor. Yeni basladigim icim cok butcemde yok acikcasi. Sigma 10-20 f4 isimi kurtarir mi acaba yoksa baska bir oneriniz olabilir mi?

    • Aslında işinizi görür fakat bu tip ultra geniş açılı objektifleri kullanmanın de kendine ait püf noktaları var. Bunları öğrenmeden çekim yaparsanız kötü sonuçlarla karşılaşırsınız. Bazen emlak sitelerinde görüp hayret ediyorum. Eğer çok zorda kalırsanız telefonla panoramik modda çekim yapın daha iyi.

  12. Selçuk basaran | 11 Temmuz 2016, 18:49

    Merhaba hakki abi canon 700d kullaniciyim genis aci lens almayi dusunuyorum 10-18mm bu aldigim lens ile tripot yardimi ile esimle kumsalda genis acili fotoraflar cekebilirmiyim yani manzaraninda etkili olarak gorunebilecegi fotoraflar ? T.ederim simdiden abi.

  13. özgü özkan | 03 Temmuz 2016, 14:22

    merhaba

    canon d70 kullanıyorum yıldız fotoğraflamak istiyorum tokina 11 16 ile sigma 10 20 arasında kaldım kalite farkı var mıdır lensler arası

    • Elbette, yıldız pozlamak için en önemli kriterlerden birisi açık diyaframdır. Bu yüzden Tokina 11-16mm daha iyi bir seçim olur.

  14. doruk yürek | 22 Haziran 2016, 21:34

    merhaba Hakkı Bey canon 70d makinam var. Geniş açı lens almak istiyorum. Tokina 11-16 mı yoksa tamron 10-24 mü almalıyım. Yardımcı olursanız sevinirim.

    • Merhaba, birbirine çok benzeyen iki ürün. Tokina’nın avantajı f/2.8 olması. Özellikle yıldız pozlamada işinize yarayabilecek bir özellik. Tamron’un avantajı ise 24mm ye kadar uzanabilmesi. Performans olarak ikisi de sizi tatmin eder. Her ikisine de filtre takılabiliyor.

  15. İyi Günler,

    Ben Nikon D7200 kullanıcısıyım. Geniş Açı ya da Fisheye Lens almak istiyorum. Yazınızı okudum. Ama hala neyi almam gerektiğine karar veremedim. Göz önünde bulunduracağım birkaç husus var. Bunlar minimum Odak Uzaklığı 8mm ya da 10mm olması( Ama bu samyang ya da tokina gibi Prime da olabilir, Sigma 10-20mm gibi Zoom Lens de olabilir ). Bir diğeri ise Fiyatının Maximum 1500-1700 olması….

    Geri kalan özellikleri (Keskinlik, Max Diyafram Açıklığı, Distorsiyon fazlalığı) ise pek sorun yapmam diye düşünüyorum. Ama tabiki keskinlik çok kötü olmamalı :)

    Ayrıca ben de sizin gibi Distorsiyonu Fazla olan lensleri seviyorum….. Ve Makinem APS-C Sensörlü olduğu için Geniş açılı lenslerde görüş açısı benim için dezavantajlı bi durum… Diğer bi sorum, 8mm ve 10mm DX gövdelerde Görüş açısı ne kadardır….? Ben en az 120 derece olmasını istiyorum….

    Sizce Tokina, Samyang, Sigma markalarından hangisini almalıyım….?

    ( NOT: Eğer Sigma 10-20mm f/4 fiyatına oranla iyi ve yeterince geniş açılı bir objektifse direk alayım gitsin :) )

    Teşekkürler…..

    • Ömer Bey keskinlik ve ultra geniş açı olarak Nikon 10.5mm fisheye oldukça etkileyici, 180 derece yatayda görüş açısı var, fotoğraf örneklerine bakarak balıkgözü olmasından dolayı fotoğraftaki distorsiyonu görebilirsiniz, eğer rahatsız etmezse bence bunu alın, zaten PS kullanarak fisheye-hemi plugin ile bunu tek tıkla düzeltebiliyorsunuz. İkinci olarak Tamron 11-16mm yi keskinliğinden dolayı önerebilirim.

    • Söylediğiniz Nikon 10.5mm ‘ ye baktım, herhalde bayağı kaliteli bi lens ama fiyatı 2800 – 2900 ‘ den aşağı değil… O kadarını bütçem kaldırmaz. :)

      Tokina 11-16 mm ‘ ye gelecek olursak, 11 mm odak uzaklığı bana sanki biraz yeterli değil gibi geliyor ama ne kadar görüş açısı olduğunu bilmediğim için yine de pek birşey söylemek istemiyorum. Yani bildiğiniz üzere bizdeki sıradan Kit Lensler 18’ den başlıyor. 11mm ile arasındaki 7mm lik fark çok birşey değiştirir mi onu merak ediyorum. Fiyatına gelecek olursak da tam da benim sınırım, 1700 TL . Yeterice genişse alabilirim :)

      Son olaraksa size Samyang 8mm f/3.5 UMC Fisheye Lensini soracaktım…. Sizce bu lens yeterince iyi midir..?

      ( NOT: Samyang 8mm f/3.5 ve Tokina 11-16mm arasındaki KESKİNLİK-GENİŞLİK-FİYAT dengesini iyi kurmam gerekiyor…. )

    • 11mm oldukça geniş emin olabilirsiniz; ama tabii bir balıkgözü kadar olamaz. Samyang oldukça keskin ama kullanması zor bir objektif, sonuçta manual fokus, AF çalışmıyor. Eğer sadece yavaş fotoğraflar çekecekseniz, manzara, uzun pozlama gibi, o zaman tavsiye ederim. Fakat her işe gelsin derseniz Tokina daha anlamlı olur.

    • Samyang 8mm yi bayağı sevdim…. Makinem D7200 olduğu için AF konusunda sorun çıkarmaz diye düşünüyorum( Doğru değil mi ? ) Hem 8mm olması hem de fiyatının 1200 TL olmasına rağmen keskin görüntüler sunması beni oldukça etkiledi….

    • Ömer Bey makineniz ne olursa olsun Samyang objektiflerin tamamı manual fokustur. Yani Samyang objektif kullanırken otomatik netleme mekanizması hiç bir makine de çalışmaz.

    • Hmm, anladım… Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler…. Ben yine büyük ihtimal Samyang’ ı alırım geniş olmasından ötürü. AF de pek sorun çıkarmaz zannediyorum.. Ne de olsa amacım hızlı fotoğraf çekmek değil, manzara çekmek….

  16. Berk Gurel | 09 Mart 2016, 00:59

    Hakkı bey merhaba,

    Sayfanıza geniş açı objektiler hakkında detaylı bir bilgi ararken google üzerinden ulaştım. Sigma 10-20 ile ilgili verdiğiniz bilgiler çok aydınlatıcı. Ben Nikon D5200 ve D7200 kullanıcısıyım, iç-dış mimari ve doğa fotoğrafları çekmek için ultra geniş açılı bir objektif ihtiyacım var. Sigma 10-20 f3.5 ve Nikon 10-24 f/3.5-4.5G arasında gidip geliyorum. Nedeni elbette fiyat farkı ama almaya değerse Nikon 10-24 tercih edebilirim. Bu konuyla ilgili tavsiyenizi rica ediyorum.

    Teşekkürler.

    Not: Samyang,Tamron,Tokina marka objektiflerle ilgilenmiyorum.

    • Eğer imkanınız varsa Nikon 10-24mm tercih edin. Sigma özellikle kenar ve köşelerde açık diyaframlarda fazla dağılıyor. Nikon daha keskin ve vereceğiniz fazla paraya değecektir.

1 2 3

Lütfen, soru sormadan önce üstteki yazının tamamını ve cevapları okuyun, soracağınız soruların cevapları büyük ihtimalle verilmiştir. Ek olarak lütfen ilgili konuya yorum yapın, örneğin geziyle ilgili bir yazıya yorum yapıp fotoğraf makinesiyle ilgili bir soru sorarsanız yorumunuz silinecektir.